Glommens båtklubb avger följande berättelse för verksamhetsåret 2009

Styrelsen har under året bestått av följande ledamöter.

ordf. Ragnar Hällstorp          kassör  Fredrik Gunnarsson     sekr.   Sven Hämberg.

Christer Nilsson och  Börre Audum

Styrelsen har under verksamhetsåret förutom ett antal arbetsträffar haft 7 protokollförda möten. Dessutom ett extra ordinarie möte som behandlade nya stadgar.

Verksamhetsåret 2009 var återigen händelserikt då gästbryggan flyttades längst in på

B-bryggan och försågs med bommar . Ny gästbrygga med ytterligare 4 båtplatser placerades i B-bryggans förlängning. Nya bommar införskaffades.

Muddringen av småbåtshamnen som var planerad förra hösten kunde genomföras på kort varsel i slutet av november tack vare att mudderverket skulle förflytta sig från Bua till Köpenhamn. Därigenom  sparade vi den dyra framkörningstransporten. Muddermassorna tippades på land och skall jämnas ut till våren då massorna har ”satt”sig . Vi tror vi får det snyggare runt hamnen. Utan Christer och hans entreprenadmaskiner hade det varit omöjligt att klara det på den korta varslen på 3 dagar. Ett stort tack till Christer för hans insats.

Båtklubben sökte och fick bygglov för ytterligare 4 bodar. Bodarna byggdes av Beco-Hus och kom på plats färdigbyggda. På grund av allt strul med våra tidigare bodar och inhibition ville vi ha dem på plats direkt.

Rolf Jansson har lagt ner ett stort arbete med vår nya hemsida och har den enklare adressen

Glommensbatklubb.se. Vi får nu plats med fler bilder och information. Ha för vana att gå in och skaffa information om vad som händer.

Stormen i september orsakade skador på bryggor och bommar. Flera bommar knäcktes på grund av belastning och ålderdom. Våra bommar är överlag gamla och måste bytas till nya. Detta underhåll måste ges hög prioritet några år framöver.

Allt arbete med bommar, bryggor, underhåll, parkering vid kräftfestival och grönområden

hade inte kunnat genomföras utan medlemmarnas insatser. Det är glädjande att alla gör sin insats antingen med arbete eller kontantbidrag. Allt fler hjälper till på våra arbetsdagar och det sprider en positiv stämning och ökar klubbkänslan och gemenskapen.

Gästhamnsverksamheten fungerar bättre och bättre med hjälp av medlemmar. Ytterligare ett år har gått med fler och nöjda gäster i vår hamn. Ett stort tack till gästhamnsgruppen.

Vi lyckades återigen pricka in årets extra möte och grillkväll  på en av sommarens finaste  kvällar. Årets gökotta på kristihimmelsfärdsdagen  kunde även den  genomföras under strålande väder. Det var 8 båtar som eskaderseglade till Skallkroken. En helt fantastisk dag med grillning promenader och trivsel.  Titta på bilderna som ligger ute på vår nya hemsida. (här får du länken)

Styrelsen har som vanligt organiserat arbetsdagar under vår och höst för att klara av det arbete som måste genomföras. Dagar för bl.a. sjösättning,  underhåll och arbete med isättning och upptagning av bommar anslås. Information finns även på hemsidan.

Styrelsen tackar för visat förtroende

Glommen 10-02-07

…………………….                    …………………………..              ………………………….

Christer Nilsson                                Fredrik Gunnarsson                                       Ragnar Hällstorp